Гаврилівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Вівторок, 11 Грудня 2018, 10:41
Меню сайту
Освітянські ресурси













Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Українсько-шведський проект
"ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ"
 
      2 клас - Уроки для сталого розвитку "Школа друзів планети", курс за вибором "Фінансова абетка".
3 клас - Курс за вибором "Риторика". 
4 клас - Уроки для стійкого розуму "Моя щаслива планета".
5 клас - Факультативний курс світоглядного спрямування "Родинні фінанси".
5-6 класи - Курс за вибором "Етика".
8 клас - Курс за вибором "Практикум з праврпису української мови".
9 клас- "Уроки сталого розвитку".
10 клас - Факультативний курс професійного спрямування "Кроки до порозуміння", "Школа проти СНІДу".
11 клас - Факультативний курс професійного спрямування "Кроки до порозуміння", факультативний курс з української мови "Орфографічний практикум", факультативний курс з української літератури "Сучасна українська література".
 
 
Поняття сталого розвитку
 
        Практично будь-яка з гострих проблем сьогодення, що торкається усіх без винятку життєвих інтересів людини, так чи інакше пов’язана з екологічним станом довкілля. Водночас практично будь-які вид чи сфера суспільної діяльності мають антиекологічну спрямованість: сучасна наука і техніка, індустрія, сільське господарство, туризм, розваги тощо. Глобальна екологічна криза набула системного характеру. Людство дедалі більше усвідомлює необхідність перетворення свого життя на безпечне, здорове й радісне. Нагальною потребою ХХІ століття є формування такого способу життя, який став би основою довготривалого ощадливого розвитку людства.
 
           Науково-технічний прогрес, нові технології самі по собі не здатні подолати загрозу екологічної катастрофи, що нависла над людством. Потрібні нова філософія, нова політика, нові моральні імперативи – зобов’язання кожної людини й людства в цілому. Загалом ідеться про систему цінностей, складову культурного світобачення, яка не залежала б від економічних сплесків чи занепадів, зміни політичної влади, у якій би захист і збереження природи вважались такими ж важливими, як і, власне, життя.
 
            Саме на таких засадах сформувалось поняття стійкий, або сталий, розвиток (англ. – sustainable development). У словниках, присвячених цій темі, термін sustainable визначається як характеристика процесу або стану, що може підтримуватись невизначено довго. А термін sustainable development означає покращання якості людського життя при збереженні сталості підтримуючих екосистем.
 
            Уперше поняття сталого розвитку було сформульовано у доповіді «Our Common Future» («Наше спільне майбутнє») голови Міжнародної комісії з питань екології та розвитку ООН Гру Харлем Брутланд у 1987-му році. Воно трактувалось достатньо просто і конкретно: сталий це такий розвиток, який задовольняє потреби сучасності, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти свої потреби. На 2-й Конференції ООН з навколишнього середовища (Ріо-де-Жанейро, 1992 р.) вперше було сформульовано основні положення стійкого розвитку, задекларовані у програмному документі «Порядок денний ХХІ століття», або «Програма 21». Наступні міжнародні зустрічі – конференція в Кіото (1997 р.), відома як Кіотський протокол, 3-я Конференція ООН з проблем клімату Землі (Бонн, 2001 р.), 4-та Конференція ООН (Йоганнесбург, 2002 р.) – сприяли координації зусиль усіх країн і виробленню на цій основі стратегії рішучих дій і практичних заходів у подоланні впливу техногенних факторів на довкілля.
 
           Необхідно зазначити, що поняття сталий розвиток не є тотожним поняттям економічно стабільний і екологічно безпечний розвиток (екорозвиток). Мова йде не тільки про забезпечення прогресу економіки та ресурси для неї або лише про збереження природи. Поняття сталого розвитку виражає досить просту ідею: необхідно досягнути гармонії між людьми, з одного боку, і суспільством та природою – з іншого. Тобто в майбутньому має сформуватися соціоприродна система, здатна розв’язувати сукупність протиріч, що проявляються в наш час, а саме: між природою і суспільством, між екологією і економікою, між розвинутими країнами і тими, що розвиваються, між теперішніми і майбутніми поколіннями, між багатими і бідними, між уже сформованими потребами людей і розумними потребами тощо.
 
           Таким чином, поняття сталий розвиток можна розуміти як стратегію виживання і безперервного прогресу цивілізації та окремих країн в умовах збереження навколишнього середовища (насамперед біосфери).
 
            Послідовний перехід України, як і всього світового співтовариства, до сталого розвитку відбувається відповідно до рекомендацій і принципів, викладених у документах Конференції ООН з навколишнього середовища (ЮНСЕД).
 
Основні положення концепції сталого розвитку:
 
  • • У центрі уваги – люди, які повинні мати право на здорове і плідне життя в гармонії з природою.
 
  • • Охорона навколишнього середовища має стати невід’ємним компонентом процесу розвитку і не може розглядатись у відриві від нього. Існує безумовний орієнтир на неперевищення гранично допустимих рівнів антропогенного впливу на екосистеми.
 
  • • Задоволення потреб у розвитку і збереженні навколишнього середовища має стосуватися не тільки теперішніх, але й майбутніх поколінь. Ефективне використання та економія ресурсів, виключення моделей виробництва і споживання, які не сприяють такому розвитку, або зменшення їхньої чисельності. Орієнтація на використання місцевих ресурсів та врахування інноваційних підходів і технологій.
 
  • • Відкритість і прозорість спільних дій, партнерство, спільна робота всіх і кожного для забезпечення сталого розвитку.
 
  • • Зменшення розриву в рівні життя країн світу, викоренення бідності й злиденності – найважливіші завдання світового співтовариства.
 
Напрями діяльності людства для досягнення сталого розвитку:
 
  • • Забезпечення природно-екологічної сталості на основі біотичної регуляції навколишнього середовища.
 
  • •Зміна структури промисловості в напрямі запровадження альтернативних виробництв і технологій, що зменшують негативний вплив економіки на довкілля (розвиток наукоємних технологій, альтернативної енергетики, що використовує відновлювані енергетичні ресурси, чистого виробництва, органічного землекористування, екологічного будівництва). Використання місцевих відновлюваних ресурсів.
 
  • • Розробка й виконання державних і місцевих планів розвитку, орієнтованих на цілі та принципи сталого розвитку.
 
  • • Забезпечення економічного розвитку на основі радикально модифікованої ринкової системи.
 
  • • Забезпечення стійкого соціального розвитку на основі принципу справедливості.
 
  • • Екологізація суспільної свідомості на основі використання систем освіти й засобів масової інформації. Зміна стереотипів споживання в напрямі їх раціоналізації, поширення нових екологічно доцільних цінностей та моделей поведінки.
 
  • • Забезпечення тісного міжнародного співробітництва й кооперації для досягнення цілей сталого розвитку.

    



 

Профілактика ризикованої поведінки. Школа проти СНІДу

      Гаврилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює за проектом "Школа проти СНІДу".

      Метою навчальної програми курсу  є досягнення позитивних змін у складових поведінки учнів (знань, ставлень, намірів, умінь і навичок), які сприяють зменшенню ризику ВІЛ-інфікування. Узагальнені завдання курсу конкретизують мету і можуть бути подані у вигляді  структурної таблиці  бажаних  змін у свідомості та поведінці учнів.

        Навчання учнів здійснюється шляхом організації і проведення занять-тренінгів. 

 



 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Захист прав дитини
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Литвинівська ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Освітній сайт "Слово вчителя"
  • Форум директорів шкіл України